Welkom

Dit blog is tot augustus 2013 bijgehouden door het Krea 'Teja' Team. U vindt hier alle creaties welke het team in de loop der jaren heeft gemaakt.
Vanaf 2015 laten we hier een aantal nieuwe artikelen in ons assortiment zien. We proberen hiervan ook zoveel mogelijk een voorbeeld of filmpje te laten zien.

zaterdag 10 september 2011

Mini Tutorial stansen.

Hoi allemaal,
Al een aantal keer kreeg ik de vraag hoe ik het voor elkaar kreeg om een afdrukje te stansen met een gedeeltje buiten de stans zonder dat dat gedeeltje dan werd afgesneden.
Vandaar dat ik ga proberen dit uit te leggen aan de hand van onderstaande foto's.

Ik leg mijn stans op het plaatje en zie dat die niet past, maar ik wil geen grotere stans.

Dan teken ik met potlood af waar de stans komt.


Knip het papier een stukje weg, dan krijg je niet zulke grote flappen.



Knip dan langs het de afbeelding het papier in tot ong een halve cm verder dan waar je potloodlijntje staat.


Leg de nestabillitie(met de snijrand naar beneden) over de afbeelding. Leg de stukjes die er naast komen, over de rand heen. Eventueel iets verder inknippen totdat de stans op de gewenste plek ligt.
Zet dit met een stukje tape vast. Haal dit dan door je machine.



Zo ziet het eruit als het uit de machine komt. Eventueel ook nog embossen door de machinen en dan kan je de nestabillitie eraf halen. Op de foto zie je nog het stukje plakband waarmee ik het heb vastgezet.


En dit is het eindresultaat.
Ik hoop dat het duidelijk was en anders hoor ik het wel.
Ik vond het leuk om dit om deze manier aan jullie te laten zien.

Nu nog de kaart ermee maken, maar die gaan jullie wel zien binnenkort.

Dit maakt het werken met de nestabillities toch weer een stukje leuker.
Wil je eigenlijk eens zien welke stansen er allemaal we niet zijn, klik dan hier.

Om te zien hoe de kaart uiteindelijk is geworden, moeten jullie mijn blog maar even in de gaten houden.
Daar ga ik haar binnenkort posten.

Groetjes Marianne.

16 opmerkingen:

  1. wowww wat een super uitleg wilde altijd al weten hoe dat ging je bent een schat en je kaart is zo mooi dank je wel

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de uitleg, heel leuk gedaan. En wat is het stempeltje weer prachtig ingekleurd.
    Groetjes van Sjakkie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou beter uitleggen kan niet.
    Bedankt hiervoor en ga het uitproberen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke uitleg Marianne, en wat is dat lieve stempeltje zo mooi ingekleurd :)
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende deze tip al, maar ik denk dat je een hele hoop anderen hier echt mee helpt Marianne!
    En wat weer mooi ingekleurd...ik ben benieuwd naar de kaart die je ermee gaat maken!
    Liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi,
    deze uitleg heb ik natuurlijk al gezien op je blog.
    mooie uitleg en ben natuurlijk wel benieuwd naar je kaart.
    deze techniek wist ik nog niet...weer wat geleerd (:
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig
    wat een uitleg
    heel erg bedankt hier voor
    ga het vast gebruiken

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ben ik super blij mee, dank voor deze waardevolle tip!!!!

    Fijn weekend, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank voor de duidelijke uitleg, Marianne....wist het al wel, maar was het inmiddels vergeten...ga het nu een keer gebruiken!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor de uitleg, zeker die halve cm deed het hem, want ik kwam steeds niet uit en wist niet wat ik fout deed! Heel erg bedankt! Groetjes, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super bedankt voor de uitleg!!!

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marianne , super duidelijk met die foto's er bij !! Ik heb dit zelf nog nooit uitgeprobeerd , maar ga het nu zeker binnenkort eens doen. Ben benieuwd naar je kaart.... Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marianne, dank je wel voor de heldere uitleg met de fotos. Dit ga ik zeker ook een keer proberen. Super dat je het met ons wilde delen.
    Groeten Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een duidelijke uitleg! Ben benieuwd naar de kaart die je met deze leuke Teddy gaat maken! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een geweldige uitleg en kan ik zeker wat mee, heb 1x eerder wel al gedaan maar niet zo mooi want heb niet 1/2 cm verder ingeknipt, maar je geeft een hele duidelijke uileg, super bedankt.

    Groetjes, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor de duidelijke uitleg! Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen