Welkom

Dit blog is tot augustus 2013 bijgehouden door het Krea 'Teja' Team. U vindt hier alle creaties welke het team in de loop der jaren heeft gemaakt.
Vanaf 2015 laten we hier een aantal nieuwe artikelen in ons assortiment zien. We proberen hiervan ook zoveel mogelijk een voorbeeld of filmpje te laten zien.

zondag 17 juli 2011

Van harte gefeliciteerd...en een mini tutorial van mijn hand!

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie weer iets zien en ik hoop dat jullie er door worden geinspireerd!
Meenstal ben ik zelf ook door een bepaalde kaart/creatie geinspireerd, maar de laatste tijd zuig is steeds vaker iets uit mijn eigen duim...lol!


De basis van de kaart is gemaakt uit zwarte cardstock. Het zwarte cardstock is 15 bij 30 cm en de vouwlijnen zitten op 7.5 15 en 22.5 centimeter.

De zijkanten zijn naar voren gevouwen en de middenlijn naar achteren. Ik gebruik altijd een vouwbeen, omdat je de vouwen dan goed strak krijgt.

Het hart in het midden is van Cheery Lynn. Deze is erg geschikt hiervoor door de verschillende grotes en het grootste hart is erg mooi van formaat vind ik. En omdat het midden er meteen mee uit wordt gestansd kun je hier weer een leuke afbeedling kwijt. Ik heb de afbeelding achter het hart gelegd en met potlood de lijnen van het hart na getrokken. Vervolgend mijn afbeelding een milimeter groter uitgeknipt en de potloodlijnen weer weg gegumd. Het hart zit alléén op de middelste vouwlijn goed vastgeplakt. Zo lijkt het net of het naar voren komt als je de kaart openzet!


Misschien is dit modelletje al een keer voorbij gekomen op een ander blog, maar ik wilde mijn werkwijze graag met jullie delen. Je kunt natuurlijk andere maten aanhouden als 15cm te te groot is. Dan doe je bijvoorbeeld 13 bij 26 en maak je de vouwlijnen op 6.5 13 en 19.5 centimeter. Ook kun je in het midden een andere stans gebruiken en op dezelfde manier bevestigen.

Voor de aankleding van mijn kaart ben ik meteen door gegaan zodat ik hem jullie ook helemaal af kan laten zien.

Aan de binnenkant heb ik het designpapier gebruikt van Echo Park en het afdrukje is van Inky Impressions. En het leuke is dat je er de hele maand juli 50% korting op krijgt bij Krea 'Teja'. Ik heb het meisje ingekleurd met mijn Derwent potloden en de armband en zonnecap bewerkt met glossy accents.


Ik heb vanaf de bovenkant ook een foto gemaakt zodat jullie goed het model van de kaart kunnen zien. Het hart zit alleen op de vouwlijn vast zodat hij naar voren lijkt te komen als je de kaart open doet. Aan beide zijkanten een swirl van Marianne Design en zwarte hotfix steentjes.


Zo ziet de kaart eruit als hij dicht is, sorry voor mijn vinger in het midden:-) Ik heb hier aan de zijkanten een paar milimeter extra afgesneden om de leuke rits van Maja Road op een leuke manier kwijt te kunnen. Op de beide voorkanten ook een strook van het papier van Echo Park Dots&Stripes. Met mijn gewonnen stans van Tim Holz heb ik uit grijs cardstock de clock gehaald en doormidden gesneden. De wijzers vastgezet met een splitpen. In de linker bovenhoek een mooi strik met een brad. En aan de rechter onderkant een mooi zelfgemaakte bloem met een paar van wild orchis crafts. Een tekst ticket erbij met nog wat meeldraadjes.


Mijn bloemen maak ik altijd met de Shapeabilities van Spelbinders, Rose Creations, die hier naar mijn mening perfect voor zijn. Ik stapel de bloemen opelkaar en doe een splitpen in het midden. Het hoeft geen mooie te zijn, want je ziet hem toch niet weer:-) Ik houd het geheel even onder de kraan en maak alles tot een propje. De heattool erop en als hij droog is langzaam uitelkaar halen tot je het gewenste resultaat hebt bereikt. Dan bewerk ik de randen vaak met distress ink of met stickles.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is en jullie er iets aan hebben. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!

Nog een hele fijne zondagavond allemaal!

12 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een apart modelletje, maar goed uitgelegd. Het ziet er erg leuk uit.
    Bedankt voor de uitleg.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er super uit! leuk je beschrijving zo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De uitleg is helemaal super en fijn dat je diverse maten op geeft Mieke!
    Ik maak de bloem nat met een mini mister en als ik hem dan gefrummelt heb (wat een woord!!) laat ik hem gewoon aan de lucht drogen en begin halverwege het droogproces al een beetje te modelleren.........ik heb geen heattool dus wilde even met iedereen delen dat het ook zonder kan!

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi gemaakt en bedankt voor de leuke beschrijving.

    groetjes Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke kaart
    en bedankt voor de beschrijving

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Mieke wat een geweldige tutorial...ik vind je kaartje erg geslaagd en dat het hart zo blijft zitten...supers. Ik vind het ook leuk hoe je de rits gebruikt hebt, je moet maar eens op mijn blog kijken ik heb hem ook net gebruikt maar dan op een andere manier. Je beschrijving is duidelijk en ik hoop dat je weer wat mensen geinspireerd hebt maar dat zal vast wel...o ja, je bloem is prachtig...

    groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaart Mieke dank je wel voor de goede uitleg ik vind het een plaatje

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartstikke mooi! Je hebt prachtige details verwerkt, de rits vind ik een superidee!
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige kaart en bedankt voor de goede uitleg


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super mooi kaartje en leuke vorm ook de bloem erg mooi

    gr roelie S

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig kaartje Mieke, had hem al op je blog gezien. Erg mooie die kleuren en wat een leuk ritsje.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen